Amado Art Space (8, Itaewon-ro 54-gil, Yongsan-gu, Seoul, Korea)
Design
Lee Seungwon
Photo
Junyong Cho
Sponsor
SEOJINCAM Co. Ltd.
Text
JUNG, Hyun
Host/Organization
Amado Art Space
조준용_〈Memory of South, 416km_Running on Highway〉_2015_3채널 비디오_3' 54", 7' 54", 4' 44"_사진: 조준용
조준용_〈Memory of South, 416km_Running on Highway〉_2015_3채널 비디오_3' 54", 7' 54", 4' 44"_사진: 조준용
조준용_〈Space of Space #03〉_2015_쉬폰 천에 프린트, 금속 액자_100×150cm(좌), 조준용_〈Running on Highway #05〉_2015_쉬폰 천에 싱글 채널 HD 비디오 투사_1' 40"(우)_사진: 조준용
조준용_〈Space of Space #03〉_2015_쉬폰 천에 프린트, 금속 액자_100×150cm(좌), 조준용_〈Running on Highway #05〉_2015_쉬폰 천에 싱글 채널 HD 비디오 투사_1' 40"(우)_사진: 조준용
조준용_〈Running on Highway #05〉_2015_쉬폰 천에 싱글 채널 HD 비디오 투사_1' 40"_사진: 조준용
조준용_〈Running on Highway #05〉_2015_쉬폰 천에 싱글 채널 HD 비디오 투사_1' 40"_사진: 조준용
조준용_〈Running on Highway #01〉_2015_6 채널 HD 비디오_40' 10"_사진: 조준용
조준용_〈Running on Highway #01〉_2015_6 채널 HD 비디오_40' 10"_사진: 조준용
조준용_〈Space of Space #05〉_2015_쉬폰 천에 프린트_가변크기_사진: 조준용
조준용_〈Space of Space #05〉_2015_쉬폰 천에 프린트_가변크기_사진: 조준용
조준용_〈Memory of Space #11〉_2015_c-프린트_100×66cm(좌), 조준용_〈Memory of Space #12〉_2015_c-프린트_100×66cm(우)_사진: 조준용
조준용_〈Memory of Space #11〉_2015_c-프린트_100×66cm(좌), 조준용_〈Memory of Space #12〉_2015_c-프린트_100×66cm(우)_사진: 조준용
조준용_〈Memory of Space #31〉_2015_c-프린트_100×66cm(좌), 조준용_〈Memory of Space #24〉_2015_c-프린트_100×66cm(중), 조준용_〈Memory of Space #17〉_2015_c-프린트_100×66cm(우)_사진: 조준용
조준용_〈Memory of Space #31〉_2015_c-프린트_100×66cm(좌), 조준용_〈Memory of Space #24〉_2015_c-프린트_100×66cm(중), 조준용_〈Memory of Space #17〉_2015_c-프린트_100×66cm(우)_사진: 조준용
조준용_〈Memory of Space #08〉_2015_c-프린트_100×66cm(좌), 조준용_〈Memory of Space #09〉_2015_c-프린트_100×66cm(우)_사진: 조준용
조준용_〈Memory of Space #08〉_2015_c-프린트_100×66cm(좌), 조준용_〈Memory of Space #09〉_2015_c-프린트_100×66cm(우)_사진: 조준용
《Memory of South, 416km》에서 작가는 아버지의 기억을 이미지로 사용하고 독재정권에 의한 국가 개발정책이라는 이중적인 역사의 흔적으로 남아있는 경부고속도로를 배경 삼아 이 둘을 중첩함으로써 개인의 기억과 기념비적 역사의 현장을 교차시킨다. 개인의 기억이 박제화 되었다면 기념비적 역사의 현장은 현재 한국사회의 바탕으로 볼 수 있겠다. 조준용은 사진의 전통적인 요소를 개념적으로 분류하여 사진의 정체성을 질문한다.
* 오프닝: 2015년 11월 16일(월) 오후 6시
In ‘Memory of South, 416km’, the artist overlaps personal memory and monumental history by using his father’s recollections as an image and superimposing it onto the Gyeongbu Expressway, a physical manifestation of South Korea’s dual history of national development policies under a dictatorship. By taxidermizing individual memories, the monumental sites of history can be seen as the foundation of contemporary Korean society, as previously described. Cho challenges the identity of photography by conceptually categorizing its traditional elements.